30.8.07

Ponovljena tema-primeri iz prakse - Lažni pozivi i uznemiravanja Hitne Medicinske Pomoći,PRIMER 1

Već sam pisala o lažnim pozivima i uznemiravanju HMP,11.10.2006 godine.
U tom tekstu navodim sa kakvim se sve problemima, osim medicinskih suočavaju dispečeri u HMP širom Srbije. Svi ti pozivi nisu ni malo naivni, te je potrebna šira akcija i angažovanje svih raspoloživih snaga i pravnih mogućnosti da se oni u potpunosti zaustave, a ne samo da se smanji njihov broj. Uz već date primere u originalnom tekstu, navešću vam još nekoliko situacija iz moje prakse.

Jedan broj poziva zaslužuje posebnu pažnju. To su oni pozivi koji mene lično najviše iritiraju. Prostake, primitivce i sexsualno ugrožene, prezirem, spustim im slušalicu ili se ne odazivam na taj broj telefona. Međutim i pored višegodišnjeg iskustva u radu na prijemu poziva, provere broja mobilnog, kolegi se desilo 21.04. a meni 16.07. da smo primili pozive i poslali ekipe na isceniranu urgentnu situaciju, kod nepostojećih pacijenata na nepostojeću adresu. Te dve devojke i mladića koji su me prevarili, optužujem za pokušaj ubistva. Poziv je upućen u 02h30min. Isceniran je Status asthmaticus. Tri ekipe u gradu su tada bile zauzete na intervencijama. Jedna je bila u pripravnosti. Minut posle ovog poziva primamo još jedan hitan poziv, za čoveka srednjih godina, dijabetičar, koji ima otežano disanje a boluje i od srca. Jedinu slobodnu ekipu moram angažovati i poslati na jednu od te dve adrese. Na koju ? Odlučujem se za poziv upućen za Status asthmaticus. Ekipa dolazi na adresu, kontaktira me radio vezom i traži dodatna uputstva jer je tu jedna od novoizgrađenih zgrada, a meni nisu dati podaci o spratu, broju stana itd. Pozivam kontakt telefon, devojka se javila i čim sam se predstavila, uzbuđeno rekla „Požurite! Jako je loše!“ i spustila mi slušalicu. Ekipa, pokušava da pronađe stan, ulaze u dvorište zgrade. Ponovo pozivam isti broj mobilnog 064/2503... i opet mi spuštaju slušalicu. Treći pokušaj kontakta je urodio plodom, molim ih da mi daju tačne podatke, jer lekar ne može da dođe do njih, nema potpune podatke. Tada se njih dve smeju, veoma vesele i raspoložene, što su nas prevarile, pa smo im poslali ekipu. Za svo to vreme, srčani bolesnik i dalje čeka, da bar jedna od četiri najbliže ekipe završi pregled i dođe kod njega, ukaže mu urgentnu pomoć. Kad sam shvatila, da se devojke igraju sa nama, a što je još gore i sa životom drugog pacijenta, preusmerili smo ih kod njega i srećom OVAJ PUT su uspeli da mu spasu život. Možda će sledeći ovakav poziv rezultirati ubistvom, smrću pacijenta kod kog se neće stići na vreme; ne iz objektivnih razloga, ne zbog greške dispečera u proceni, ne zbog loše prijavljenog izlaza, ne zbog gužve u saobraćaju, već zbog LAŽNE PRIJAVE. Tek oko 5h se broj poziva smanjio, svi pacijenti su zbrinuti, ili su ekipe na putu prema njima. Ponovo sam pozvala 064/2503... Javio se ljut, muški glas i potvrdio da je njegova sestra zvala 94 i izmotavala se. Ali, sa kojim pravom ja sad njega ponovo zovem i budim ga ???!!! Međutim moja ljutnja je bila veća. Objasnila sam mu, da ćemo njegov broj telefona, proslediti dalje policiji i sudu, jer su ugrozili život drugog pacijenta. Tada je počeo da muca, laže kako to i nije njegov telefon i na kraju spustio slušalicu.
APELUJEM na sve zaposlene u Hitnim pomoćima širom Srbije, da podnesemo zahtev Ministarstvu za Zdravlje i pravnicima, predlog da se što hitnije u krivičnom zakoniku Srbije, unese ova stavka i da se te osobe, kao u zemljama EU, krivično gone.

2 comments:

Bojan Komazec said...

Apsolutno se slazem da je ovu veselu grupicu trebalo optuziti za pokusaj ubistva. Optuziti, krivicno goniti i na kraju kazniti. Nadam se da ce se nekada zakonodavni organi pozabaviti i ovim tipom prestupa.

Zaista je tuzno sto se neki pojedinci na ovaj nacin zabavljaju, ne razmisljajuci kakve sve posledice to moze da ima po zivote drugih.

POLJUPCIC said...

A zar je samo jedan primer ovakvih nasih (svacijih, svejedno gde radili) sugradjana???
Kad je kod nas, u Zajecaru, dosla ona cuvena donacija iz Norveske, pitali smo gospodina Petera Meyera da li oni imaju lazne pozive u Norveskoj. DA, rekao je, imali smo jedan poziv takve vrste pre oko 10 godina, ali je u pitanju bio psihijatrijaski bolesnik. Posle je on kaznjen i sve novine su pisale o tome.
O, zemljo Srbijo, medju sljivama... Koliko li ovde ima ludaka???
Za vreme bombardovanja, malo pre i malo posle toga, siptari su nas nocima zvali i pricali dugo nesto na njihovom jeziku... Nismo mogli da ih se otarasimo. Valjda su imali takav zadatak, da blokiraju javne sluzbe. I oni prestadose, ali ovi nasi ludaci nikako...
Pre 3 dana takvi ludaci angazovali su u Zajecaru istovremeno hitnu, vatrogasce i policiju... Mnogo smesno, zaista.
A tuzna istina je da se u ovom momentu ne mozemo efikasno boriti sa njima. JA sam davno imao jednu foru, koja je palila 100% - posto imamo identifikator (nije to nista spektakularno, to valjda svi sada imaju) zapisem broj mobilnog sa kog nas tip zove vec stoti put i posaljem mu sa svog telefona poruku otprilike sledece sadrzine: ZBOG UZNEMIRAVANJA SLUZBE HITNE POMOCI BICETE PRIJAVLJENI VASEM OPERATERU MOBILNE TELEFONIJE. TUZBU PRED OKRUZNIM SUDOM POKRECE PRAVNA SLUZBA ZDRAVSTVENOG CENTRA. Mozda nije od reci do reci tacno, ali smisao je taj. I stvarno je palilo.
Ja se pridruzujem predlogu da se ovakvi slucajevi tretiraju kao pokusaj ubistva sa predumisljajem. I zelim svima nama, urgentasima, da nam niko ne umre zbog ovakvih tipova... Ma, i zenske su jos gore... secam se da su mi dve devojke blokirale telefon 2 sata, za to vreme je na putu goreo kamion, i ljudi su bezuspesno pokusavali da nas dobiju... Strasno. Uh da su mi takvi bar malo pri ruci...
Vredi se boriti!