24.8.07

Retko koji se pacijent odbija

Kolega mi je poslao interesantan članak o radu beogradske hitne pomoći, koji treba pročitati Politika. Napisano je da Hitna pomoć Beograda izađe na oko 15% poziva, tj na oko 400 adresa. Ono što mogu reći o Hitnoj pomoći Novog Sada je da mi izađemo na teren na oko 100 urgentnih izlaza, a ponekad i više. To je više od 80%-90% poziva ljudi koji traže lekarsku pomoć. Retko koji se pacijent odbija. Osim toga u toku radnog dana terenske službe, prevezu i do 200 pacijenata, a najveći broj transporta je u toku prepodneva. Broj 94 u toku 24h zazvoni i preko 1000 puta, ali jedan deo tih poziva je pogrešno preusmeren od strane pošte, jedan deo su oni koji uznemiravaju HMP i lažni pozivi, jedan mali deo su pacijenti koji traže savet od dežurnog lekara dispečera, velik broj poziva je za prevoz pacijenata transportnim ekipama ( za svakog od ovih 200 pacijenata koji se preveze, često se poziva i po nekoliko puta ). Ponekad se desi, da pacijenti zovu samo radi saveta, ali lekar dispečer proceni da bi bilo bolje da prvo lekar pregleda tog bolesnika, tada se on upućuje na dežurnu ambulantu. Međutim Novi Sad ima jedan velik problem, a on je i evidentiran u svesci primopredaje dispečera. U Novom Sadu nema organizovane službe kućnog lečenja, kao posebne službe. Na teren kod hroničnih pacijenata bi trebali izaći izabrani lekari ordinirajuće ambulante, ali oni tu svoju obavezu veoma često, ne izvršavaju, već prebacuju pacijente na nas, čak ih i savetuju, kako da prijave urgentan izlaz i govore im kako mi moramo da dođemo. Zato smo pretrpani sa pacijentima koji spadaju u tzv „zelene” pozive, a one “žute” isti lekar ili tehničar, koji je prvo dao savet, prebacuje u “crvenu” zonu i što brže šalje neku od ekipa. Nas je samo dvoje ili troje u dispečerskom centru.
Zahvaljujući takvom predanom i napornom radu, naši sugrađani nas često hvale. U listu “Dnevnik” je sa broja 063/8421…. poslata SMS poruka, 22.08.2007 god. ovog sadržaja; “ U vezi sa člankom “Rutina Hitne pomoći zgrozila građane” želim reći sledeće-poslednjih meseci sam, nažalost, bio u prilici da nekoliko puta zatražim njihovu pomoć, zbog bolesti starijeg člana porodice. Brzina dolaska, kvalitet medicinske usluge-profesionalan i nadasve ljudski odnos tih ljudi svaki put su me istinski dirnuli. Ovo je jedini način da im se odužim-jer svaki drugi ( zna se koji način ) uvek su glatko odbijali. Hvala im još jednom.”
U svoje, a i u ime svih zaposlenih u Zavodu za HMP, se zahvaljujem autoru ove poruke. Pohvale i reči zahvalnosti svima nama mnogo znače i olakšavaju nam da istrajemo u daljem radu.

No comments: