24.7.07

Možda to i nije šala

Kad vas za nešto ili nekog nije briga, možete onako prosto da kažete“Boli me d..e“, a ako vas je malo briga „Svrbi me d..e“, jer je svrab modifikovan oblik bola i sprovodi se sporim aferentnim vlaknima. Pruritus ili svrab se daleko teže podnosi od bola. Ali ako kažemo „Anogenitalni pruritus“ to je već dijagnoza. Tvrdi se da enopeptidaza bakterija iz fecesa može biti uzrok anogenitalnog pruritusa. Psihoneuroza nije čest uzrok ovog svraba.
Slažem se sa ovom tvrdnjom.
U ranijim postovima sam povremeno pominjala da imam određene zdravstvene tegobe. Osnovna tegoba je bila od strane GIT, koju sam povezivala sa hemoroidima. Poslednjih meseci se pojavio i anogenitalni pruritus. Bilo je sve gore. Ograničavalo mi je svakodnevne aktivnosti i izazivalo napetost, nervozu, poremećaje spavanja i odmora onih dana kad nisam bila na poslu. To me je konačno nateralo da potražim pomoć specijaliste proktologa. On me je pregledao i izgrdio što sam toliko čekala na pregled. Uputio me je kod interniste, on na UZ abdomena pa kod ginekologa. Svi ovi pregledi su otkrili tumor u maloj karlici, koji najverovatnije potiče od uterusa ( nalaz na CT ), koji svojom veličinom ( 11cm x12cm ) pritiska mokraćnu bešiku i rektum. Prijem u bolnicu je zakazan za 31.07. Ove ogromne tropske vrućine mi otežavaju preglede, neophodne za pripremu operacije, u smislu da mi se ne izlazi iz kuće, ali moram pokupiti još nešto od nalaza.
Nisam želela da uzimam bolovanje, već sam se obratila lekaru u bolnici Parks . U državnim zdravstvenim ustanovama se većina pregleda zakazuje, i ma koliko kolege želele da pomognu drugim lekarima ili sestrama, uslovi u kojima rade i preopterećenost velikim brojem pacijenata ih u tome onemogućava. Osim toga, čak i kad vas neko primi preko reda, odmah se nađu dežurni nezadovoljnici i kritičari, svog zdravstvenog osoblja,jer oni čekaju red, a mi idemo preko reda. Sa jedne strane ih razumem. Moraju da zakažu pregled, na to čekaju po 5-6 meseci i još da plate( participaciju ili učešće ), pa kad konačno dođu, neko im se ugura preko reda. Sa druge strane, zar zaposleni u pošti ili u banci ili u bilo kojoj drugoj radnoj organizaciji čekaju red? Jedina stvar koju jedni, drugima u današnje tranziciono vreme možemo pomoći jesu ovakvi, mali ustupci. No, da ne bi sebe stavljala u situaciju da se raspravljam sa ostalim pacijentima i dovodim bilo kog kolegu u neprijatnu situaciju, odlučila sam, da se za pregled, javim u privatnu bolnicu, u koju imam veliko poverenje.Lekari koji rade u toj klinici su poznati po svom znanju, stručnosti i humanosti i ovom prilikom želim da im se zahvalim na kolegijalnosti, jer niko od njih mi nije naplatio pregled, iako su osnivači i velik broj zaposlenih napustili rad u državnim ustanovama, te im je ovaj rad jedini izvor finansiranja.
U toku priprema za OP, opet zbog nesnosnih vremenskih uslova, produženo je vreme dobijanja određenih rezultata, pa sam se i za Papa test, javila u privatnu, Specijalnu Ginekološku Bolnicu Genesis“, kod Prof.dr S.Đurđevića, za kog sam čula samo reči hvale. Baš iz tog razloga,sam odlučila, da ga zamolim, da me on operiše. Nemojte me pogrešno razumeti, postoji velik broj odličnih lekara i ne želim nikog da kritikujem. Naprotiv, kad sam otkrila tumor, odmah su moji prijatelji i poznanici, počeli da mi hvale i preporučuju razne ginekologe-operatere. Nekako mi se činilo ovih dana, da je najviše hvaljen baš ovaj lekar. Srećom, baš treba da se vrati sa godišnjeg odmora i nadam se da će me baš on operisati. U „Genesis“ ponovo situacija, kao i u „Parksu“, kolegijalnost i gratis pregled.
Osim njih veliku pomoć i podršku sam dobila od svojih kolega i prijatelja, med.tehničara i vozača u Hitnoj. Zabrinuli su se za mene, ponudili mi pomoć u svakom trenutku, zvali me i kod kuće, da čuju kako sam, a Grki mi je zakazao i dogovorio CT. Dežurni lekar na poliklinici mi je i taj pregled, koji se inače zakazuje, plaća, takođe odmah uradio. Od strane svih medicinskih radnika u državnim ustanovama, pri pripremi za operaciju, sam takođe naišla na razumevanje i kolegijalnost, koja u pravom smislu odslikava rečenicu iz Hipokratove zakletve „Moje kolege biće mi braća“ , a za spec.interne med.dr Radu T., koja radi na GAK-u bih rekla da mi je „sestra“, mnogo mi je pomogla, i savetima i pri pripremi za OP.
Žao mi je što sam zbog bolesti morala otkazati letovanje na Tasosu, gde smo trebali otputovati u avgustu, moj sin , tamburix ,njegova devojka i ja. Zaposleni u turističkoj agenciji BonVoyage iz Novog Sada i Atlantik , su mi izašli u susret i vratili mi uplaćenu akontaciju.
Javiću vam se posle izlaska iz bolnice sa novim informacijama.

5 comments:

Anonymous said...

Kosuto moja,
zao mi je sto sam na ovaj nacin morao da saznam da nesto nije u redu i zao mi je sto nisam u blizini da te podrzim; ali mozda ni ovaj nacin podrske nije tako los. Nisam ginekolog, ali velicina tumora ukazuje na spori rast, a bez nekih "bitnijih" simptoma sto mi govori da se radi o benignoj promeni. S nestrpljenjem ocekujem sledeci blog, a za PH sam siguran da je "Myoma uteri".
Veliki pozdrav i podrska iz Osla

Pozovi 94 said...

Hvala ti na podršci iz dalekog Osla.Priznajem da sam i ja optimista što se konačne Dg tiče.Nadam se da ti je na poslu dobro i da sve ide po planu, pa će ti se i porodica uskoro pridružiti.Pozitivna posledica moje bolesti je što su se moje prijateljice i sestra uplašile i odmah otišle na pregled kod ginekologa. Činjenica je da apeli zdravstvenih radnika i prevencija nisu bez razloga. Još samo da se i sami toga pridržavamo.Nije bez osnova izreka "Zdravlje je najvažnije ".

POLJUPCIC said...

Zelim ti puno srece na OP i nadam se, kao i DRAGAN da je u pitanju samo Myoma Uteri
Pisemo se!
Drzim ti palceve!

Pozovi 94 said...

Hvala.

Anonymous said...

Zelim vam brz oporavak i da sve prodje u najboljem redu.