31.10.06

Non progredi est regredi


„Ne napredovati znači nazadovati“
Na ovaj citat me je podsetila gospođa, koja je prošle noći pozvala broj 94,radi saveta, zbog visokog pritiska. Posle datog saveta, javila se ponovo, bilo joj je bolje. Nastavila je razgovor sa rečima : „ Da li znate, da ste mi vi mnogo pomogli, pre nekoliko meseci? „ ( prepoznala mi je glas ).„ Zvala sam vas i požalila se da mi je pritisak stalno visok, a nijedan lek mi ne deluje. Promenula sam tri kardiologa i velik broj lekova, ali niko mi nije pomogao. Tada ste vi zaćutali, zamislili se i posavetovali me da sutra ( to je bila noć ) kupim šumeće tablete Magnezijuma, i da počnem redovno uz ostalu terapiju da pijem i magnezijum. Poslušala sam vas i od tada se dobro osećam, a lekovi su počeli da deluju. Pohvalila sam vas i prof. dr Bencu-kardiologu, a čudila sam se, kako se ni jedan od kardiologa, kojima sam se obraćala, nije setio toga i prepisao mi magnezijum uz diuretike. „
Preplavio me je osećaj ponosa i sreće, zbog pohvale i zadovoljstvo, što sam gospođi pomogla samo lepom reči, razumevanjem i pravim savetom. Te večeri (pre nekoliko meseci), sam se setila predavanja sa jednog od stručnih sastanaka.
Nekoliko reči o Mg. Magnezijum je mineral neophodan za funkcije svake ćelije, učestvuje u brojnim enzimskim reakcijama. Bitan je za pravilno funkcionisanje nervnog i kardiovaskularnog sistema. Relaksirajuće deluje na skeletnu muskulaturu. Važan je za realizaciju funkcija drugih minerala u organizmu (Na, K, Ca). Ima aktivnu ulogu u metabolizmu proteina i masti. Simptomi deficita Mg su brzo umaranje, grčevi u listovima, nervna napetost....
Indikacije
- Stanja akutnog i hroničnog stresa
- Sportistima
- Kod grčeva u listovima i menstrualnih grčeva
- Trudnoća (posebno II i III semestar)
- Kao zaštita i dodatna terapija bolesti srca
- Loša glikoregulacija
- Kod neumerenog konzumiranja alkohola
- Osobama preko 60 godina
- kao dodatak th. diureticima i laksativima
Doziranje i nacin primene::
Efervetu Mg rastvoriti u 2 dl vode.
U skladu sa RDA za Mg (300-420 mg), preporučuje se 1 do 2 efervete na dan.
Hipermagneziemija nastaje retko, udružena sa bubrežnom insuficijencijom.
Deficit Mg zbog svega ovoga dovodi i do toga da se na ćelijskom nivou, lek ne iskoristi. Pa se desi kao kod pacijentkinje, da joj ni jedan lek ne pomogne, a ona postane razočarana i u medicinu i u lekare. www.lekoteka.com/Metabolizam_i_Vitamini-Preparati_Magnezijuma.html
Sve rečeno do sada samo dokazuje da treba redovno posećivati stručna predavanja i pratiti nova saznanja . www.exatest.com/index.html .Da završimo ovaj tekst sa još jednom Latinskom izrekom
"Non scholae, sed vitae discimus. " - Ne učimo za školu, nego za život. - Seneka

3 comments:

POLJUPCIC said...

Jako zanimljivo!
Bravo za temu.
Pozdrav iz Zajecara

Pozovi 94 said...

Ono što se može nadovezati je teks koji je i u vašem tmg, o Kontinuiranoj medicinskoj edukaciji i
o Komori SLD, i konačno tekst koji mi je najteže napisati, a već dugo razmišljam o njemu je o Lekarskoj grešci.

POLJUPCIC said...

Ja skupljam podatke o tome, ali ne verujem da cu to skoro stici da napisem, posto imam premnogo obaveza u poslednje vreme.
Pa ipak-lekarska greska je nesto sto u poslednje vreme sve vise proviruje iz novina, kao da narod zeli da kaze: "CAR JE GO!". Nazalost, mi koji smo sa ove strane careve svite, cesto sa nelagodnoscu primamo takve informacije, posto smo i mi deo svega toga. S druge strane-kolektivna odgovornost kao nacin generalizacije stvari(konkretno lekarske krivice) je losa metoda i los nacin da se baci ljaga na sve lekare, a cemu je narod sklon. Mnogi lekari svoj hlebb zaradjuju posteno.
I mi u HMP Zajecar, koji je (budimo iskreni i sa ovog mesta) provincija, jos uvek cujemo kritike na nas racun jer "zaradjujemo na mrtvima"...Ko zna koliko ce se taj rep vuci za nama...uz zvuke sirene i bljesak rotacionih svetala...I to(poznat slucaj u GZZHMP Beograd) je lekarska greska, zar ne?
Pozdrav iz Zajecara