14.3.06

Humanost


Čitala sam juče blog dispečera Londonske HMP ,Nee Naw, i shvatila da se i oni susreću sa sličnim problemima kao i mi, i pored toga što su mnogo bogatiji i navodno civilizovaniji. Reakcije ljudi i "čovečnost" je ponekad isto izražena.
Njima se dešava kao i nama da je odgovor na postavljena pitanja od strane dispečera
a sve u cilju što bržeg i efikasnijeg upućivanja jedne od ekipa na mesto najurgentnijeg zbrinjavanja:" Šta mi postavljate ta glupa pitanja ", a onda slede komentari tipa:" Hoćete li vi slati ta j****a kola ?
" P***a vam materina. Odmah da ste poslali kola!" i slični komentari
sa manje ili više psovki i vređanja.
U drugim situacijama su pozivi tipa:
" Prošao sam pored čoveka koji leži na putu, vi pošaljite auto.
" Ispred ulaza leži neki čovek. Ne smem ja da mu priđem, ja sam sama.
" Pala je neka žena tu na autobuskoj stanici.
" Ovde jednoj ženi nije dobro." i tako dalje razni su načini pozivanja.
Na pokušaj dobijanja dodatnih informacija, šta se zbilja dešava sa osobom kojoj nije dobro slede razni odgovori : " Otkud ja znam šta mu je ? Nisam stao, nemam ja vremena. Možda je i mrtav. Ne znam da li je pijan. Dođite i odvezite ga odavde.
Nisam ja lekar, pa da znam. Ja nisam plaćen-a za to.To je vaš posao. " i slični komentari ljudi koji misle da je vrhunac pomoći nepoznatim osobama kojima je ponekad zaista ugrožen život okrenuti broj 94, pozvati službu i oni su svoju dužnost brižnih građana obavili.Nažalost većina poziva ovog tipa se odnosi na lica kojima HMP i nije potrebna,
ili su u napitom stanju, ili su u pitanju psihičke promene,neuroze,
lake povrede i druga stanja koja ne spadaju u urgentno zbrinjavanje.
Zdravstveni radnici Londona, a i mi se pitamo da li za Humanost
isključivo zadužena HMP, zar nije ljudski dodati čoveku čašu vode, pitati ga kakve tegobe ima,pozvati taxi ili rodbinu napitoj osobi,uvesti nepoznatog u prodavnicu,radnju,ulaz zgrade, dvorište ili neku drugu prostoriju da se ugreje zimi ili rashladi leti.
Londonci razmišljaju o CPR-tehnike oživljavanja, koje će nadam se uskoro i naši sugrađani učiti a u cilju većeg i boljeg preživljavanja, kao što i piše u svim
knjigama i prospektima koje se bave proučavanjem Lanca Preživljavanja i sprečavanja
naprasne smrti. Za sada smo prezadovoljni ako nam osoba koja je pozvala
odgovara koncizno na postavljena pitanja,
sačeka nas na licu mesta i prihvati dati savet do dolaska ekipe.

No comments: