1.9.07

Ponovljena tema-primeri iz prakse - Lažni pozivi i uznemiravanja Hitne Medicinske Pomoći, PRIMER 3

Klinci, koji zovu 94 i izmotavaju se, a pri tom pominju oboljenja polnih organa, lako nas mogu zavarati, pa se može desiti, da spustimo slušalicu ili odbijemo mlade ljude, koji su zaista akutno i veoma urgentno oboleli, baš od urogenitalnih bolesti.
“ Sindrom akutnog skrotuma označava stanje sa bolom, crvenilom i otokom mošnica. Osnovni uzroci akutnog skrotuma su: torzija testisa, torzija ciste hidatide Morgagni i orhiepididimitis.
Često je teško klinički razdvojiti uzroke akutnog skrotuma i njih u odnosu na uklještenu ingvinalnu kilu, akutnu hidrocelu i traumu skrotuma. “ Prof. dr Dragan Ðoković
Nedavno smo moj tehničar i ja imali baš takvu situaciju, ali nam je sudbina bila naklonjena. U toku dnevne smene se med.tehničar javio na poziv i spustio slušalicu, mladiću koji je kroz smeh izgovorio “ Bole me jaja”. Posle toga smo komentarisali, kako se može desiti da nas, danas, ponovo neko pozove, zbog istog oboljenja, a mi mu spustimo slušalicu, misleći da je opet provokacija i primitivizam. Sutra, na početku noćne smene, ja se javljam na 94 i momak sa druge strane žice mi diktira adresu, uz molbu da se pošalje hitna pomoć, jer njegovog druga, “boli jaje”. On bi ga sam dovezao, ali je bol tako jak, da se mladić ne može pokrenuti. Posle samog početka razgovora i iznošenja glavne tegobe, bila sam spremna da im spustim slušalicu, ali sam se setila jučerašnjeg razgovora i griže savesti koju sam još uvek osećala zbog mladića iz primera 2. Zato sam nastavila sa uzimanjem anamneze, ( malo duže nego obično ), sve očekujući da će se zasmejati ili reći neki prostakluk. To se nije desilo. Mladić je stvarno bio urgentno i ozbiljno bolestan. Odmah, posle razgovora sam mu poslala ekipu, koja je bila u blizini i veoma brzo došla na datu adresu. Odneli su ga na urgentnu hirurgiju.
Bilo mi je drago, što nisam napravila “grešku”, tj nepravdu ovom mladiću, a gorčina koja mi je ostala od pre nekoliko godina, zbog dešavanja u PRIMERU 2 se izgubila.

No comments: