8.5.08

Hroničan alkoholičar

Povremeno dolazimo na intervencije kod pacijenta koji boluju od alkoholizama. Alkoholizam je hronična bolest, spada u grupu bolesti zavisnosti. Kao što nikotinom trujemo okolinu, tako alkoholičar svojim ponašanjem, brojnim psihičkim promenama, uzrokuje tešku bolest svoje porodice. Ukoliko, a to je česta situacija, alkoholičar svoju bolest ne priznaje "Šta ti meni govoriš? Šta ti znaš? Pa i ostali piju!Mogu i ja da popijem par pića...." tada se ni ne leči. Porodica u tom slučaju, da bi sačuvala svoje zdravlje, odlazi od njega. Alkoholičar ostaje sam, sa svojim prijateljima i sa svojom flašom. Često ostaje i bez posla. Kad mi dođemo na intervenciju, pronalazimo, po pravilu zapušten stan, velik broj flaša, prljave razbacane stvari. Velik broj neiskorišćenih uputa: za laboratoriju, za preglede kod raznih specijalista, za lečenje u bolnici. Pored njega je neko od njegovih pijanih prijatelja, tako da podaci o stanju u kom ga tada nalazimo nisu verodostojni. Vrlo često nas pozivaju kad je vitalno ugrožen ili samo da konstatujemo smrt. A, šta se dešava, ako je živ. Alkoholizam uzrokuje trovanje, a samim tim oštećenje, skoro svih organa u telu. Pošto uputi nisu iskorišćeni, ne znamo do kog stepena je alkohol razorio jetru, gušteraču, nerve, srce, mozak ..kod našeg pacijenta. Obično ga odvezemo "negde" u bolnicu. Klinički centar u Novom Sadu je velik, ima mnogo klinika, ali ovog pacijenta ne želi niko. Uostalom ni mi ne volimo da idemo na intervenciju kod njega. Zdravlje mu je teško oštećeno, a on neprijatno miriše (učili su nas da u Medicini, ništa ne smrdi). Sam je sebe doveo u ovu situaciju, a postoji jedna ironija. Ukoliko posledice po organe nisu dostigle ireverzibilno oštećenje, vrlo lako se oporavi, prestane da uzima alkohol i praktično postaje zdrav. Ali.. posle nekog vremena, nažalost, ponovo počinje da uzima "cugu", sve dok potpuno ne uništi svoje telo, a sav trud koji smo uložili i mi i osoblje bolnice, pada u vodu. Retki su oni koji na vreme, ili posle prvog simptoma bolesti, tj posledice, prestaju da piju. Oni nikad više zbog "fenomena prve čase" ne uzimaju ni kap alkohola.

No comments: