16.11.07

International Day for the Elimination of Violence against Women

Hvala Blicu na reklami.Pre neki dan je objavljen tekst sa naslovom “I rad hitne pomoći na blogu” gde se pominju neki od važnih i poznatih blogera, ali nema linka ka njihovim stranama. Jedini link je na moj blog. Naravno, porebno je naglasiti da je ovo bio susret blogera iz Evrope, doduše samo je Stephanie Booth bila iz Švajcarske, ali je bilo učesnika iz Slovenije, Makedonije,Hrvatske, BiH, velik broj iz Bora itd..
Već duže vreme želim da napišem nešto o susretu Blogera, kom sam prisustvovala, ali nisam uzela aktivno učešće ( nedostatak nikotina u krvi, mi je još uvek pravio smetnje u kreativnom izražavanju ). Organizacija i predavanja su bila interesantna, a ideja da se promoviše Sigurna ženska kuća, kao vid borbe protiv nasilja je dala humanu, toplu notu ovom susretu. O samom susretu pročitajte na stranicama Tamburixa, Svakodnevnice ,
Bitno,a na dve slike sam se prepoznala u publici kod Fotomaniaka.
Ujedinjene Nacije su još 1999 god . proglasile 25.novembar kao Internacionalni dan za borbu, do potpune eliminacije, nasilja prema ženama, po Resolution 54/134.
Neću vam pisati o konkretnim primerima naših intervencija na terenu ( mada ih ima ), kad su žena ili dete povređeni zbog ispoljavanja “ljubavi” njihove porodice, već želim da vam prenesem nekoliko citata iz knjige “Pozdravi nekog”, koja je objavljena još 1971god. Materijal za knjigu čine prikupljeni dečiji iskazi na testovima i spontano, u Centru za socijalni rad i Prihvatilištu za decu u Beogradu.
Autori knjige su Vesna Ognjenović i Budimir Nešić.
Dečak 14 godina se žali : Išao sam u opštinu kod jedne tetke da se žalim, a ona mi kaže:” Kaži majci i očuhu da sam ja rekla da ne smeju više da te tuku”. Posle me još više prebili.
Dečak 11 godina, koji je bežao od kuće, priča : Najveća tuča između tate i mame odigrana je 31 avgusta, ne znam tačno koje godine. Baš na moj rođendan.
Konačno, meni lično najtužnija rečenica, na 130 strani knige, izdvojena bez dodatnih objašnjenja :

Dragane, pozdravi ….. pozdravi nekog !

1 comment:

Aurora Borealis said...

-Na tvoj blog sam jednom davno naletela, i pre Blica ;) ali , priznajem, tek nakon toga u Blicu sam jedno veče provela skoro 2 sata čitajući šta si napisala.

-Što se tiče toga zašto ne komentarišemo - ne znam, ali da te ljudi čitaju: to znam pouzdano. :)

-I još jedna stvar: nikada neću razumeti ljude koji pod nasiljem svrstavaju samo fizičko nasilje. U mojoj porodici ga je bilo jako retko, ali ono drugo nasilje. . .to mi je zenulo detinjstvo. Znam da ti , kao doktorka, razumeš i taj deo svega toga, ali na žalost drugi ljudi kapiraju samo ako vide plavo ispod oka...

P.S.
Htela sam da anonimno potpišem ovaj komentar, ali to bi značilo da sam i dalje žrtva. A nisam. Barem nisam VIŠE.