24.10.07

Drvo se na drvo naslanja,a čovek na čoveka.

Čitam teks u časopisu Blic . Rastužila me je priča, ali još više činjenica da postajemo strašno nehumano, necivilizovano, sebično i hladno društvo. Tekst opisuje bolest cerebralnu paralizu. Ono što je mene zapanjilo je početak i naslov teksta. “O nepokretnima nema ko da brine”. “Kada je nedavno majka nepokretnog mladića, obolelog od cerebralne paralize, hitno smeštena u bolnicu zbog srčanog udara, ovaj momak ostao je u stanu četiri dana bez vode, hrane i mogućnosti da mu iko pomogne u obavljanju osnovnih fizioloških potreba.” Zar je moguće da niko nije došao da pomogne nepokretnom i bolesnom mladiću? Gde su komšije, poznanici, prijatelji, ostala rodbina…? Postoji Centar za socijalni rad, samo ih treba pozvati. U Novom Sadu se nalazi u ulici Zmaj Ognjena Vuka 13, a broj telefona je 021 421 166, u Beogradu postoji Gradski centar, a svaka opština ima svoje regionalne centre, ostali su registrovani u svakoj opštini. Čak postoji Asocijacija Centara za Socijalni rad . Gde su mnogobrojne, humane NVO ? “imamo više od 30.000 NVO u Srbiji. Ukupno 315 udruženja građana u svom nazivu imaju reč "humanitarno".Piše u Večernjim Novostima .Zar niko nije mogao da okrene taj broj telefona? Da li se ovo dešavalo u nekom gradu, selu ili u pustinji? Ne kažem da je trebalo pozvati Hitnu pomoć, jer mi nismo služba za socijalno staranje i ne bi adekvatno pomogli, zbrinuli mladića. Pretpostavljam da je Hitna odvezla mamu u bolnicu, zbog srčanog udara. To je naš delokrug rada. Baš me interesuje razmišljanje ljudi koji žive u komšiluku. Da li postoji još humanosti među nama ? Zastati i dati čašu vode bolesnoj osobi. Pridržati ženu ili muškarca, pomoći. Juče je jedna devojka pozvala zavod za HMP, zbog žene koja se loše osećala na ulici. Ekipa koju sam poslala je bila u neposrednoj blizini. Stigli su na datu adresu za 2-3 minuta, ali nisu odmah videli gde se bolesnica nalazi ( bila je ispred ulaza zgrade, u pasažu ).Pozvala sam broj mobilnog sa kog je prijavljen izlaz, ali je “zabrinuta” devojka otišla dalje. Nije bila na toj adresi. Verovatno nije ni zastala, već je u hodu okrenula broj 94. Ekipa je ipak uspela da nađe bolesnicu ( starija žena, koja je imala povišen pritisak, trenutno se osećala malaksalo ), pregledali su je i odveli kući. Koliko smo otuđeni i mi i naši susedi pročitajte u jednom blogu hrvatske blogerke Ima li ljudski život cijenu , koja je navela i reči Đoleta Balaševića "Neko to odgore vidi sve".

2 comments:

Anonymous said...

wow ,ja sam se totalno odusevila vasim pisanjima ,pisem vam iz daleke amerike ,las vegas nevada.Malo sam zaboravila da lepo formiram recenice na Srpskom dugo sam vec ovde ,malo me je zabrinuo naslov america=Srbija, ako do toga dodje to je propast ovde ubijaju ljude masovno ,vi ste lekar nemam sta da vam solim pamet ,ako nedobijes pomoc lekarsku i umres zbog toga to je ubistvo. Film sicko je cak sta vise i blag prema tome sta se ovde stvarno desava ,neznam dal ste recimo culi da ljudi pogodeni Hurikanom i dan danas placaju za prasinu bankama iako tamo nema kuca vise ,osiguravajuca drustva ,sto je u stvari organizovani kriminal nedaju im pare iako su godinama placali polise sa izgovorima nije vam to steta od vetra nego vode itd,to isto rade sa zdravstvom ovde lek je experimentalan nije vam to pokriveno u polisi ,itd prazni izgovori . 50 mil ljudi a 9 mil dece ovde nemoze da ode kod lekara .neznam dal ste gledali fantastican film ja sam toliko plakala i grcio mi se stomak John Q o ocu ciji je sin umiro od raka i osiguranje nije telo da mu plate operaciju ,otac je u ocaju ,,,, ma necu da vam ispricam sad sve pogledajte sami .Ja licno verujem da se to stvarno desilo da ovde medije nisu nikad preneli al; to je moje verovanje. Cast mi je upoznati vas i citati vase textove ovde . Lekar humanista ,filantrop ,cak su mi krenule suze na oci . Imam zeke ljubimce i dete ,nedavno mi se razboleo zeka pa sam ga vodila kod vet. DANAS ME ZOVE DOKTORKA DA PROVERI KAKO JE ZEKA ,ja joj zapanjeno kazem mene u zivotu nije nazvo lekar za moga SINA,a desavalo se da je bio bolestan i da sam molila da me zove ,reko sta je sa vama i vasim drustvom ,ona zena samo se gorko nasmeja i kaze mi mi obrnuto funkcionisemo . Nevada je inace drzava broj 1 po neosiguranoj deci po nacionalnim statistikama ,moj sin naravno isto nema osiguranje ,imala sam i otkazala zamislite molim vas da ti neko ogranicava i kaze kolko puta smes otici doktoru a placas debelo . rekli su mi imate samo 2 posete godisnje po polisi ostalo placate sami ,i ja otkazem .Eto tako cast mi je opet kazem citati vas i vasa razmisljanja i bila bi mi cast upoznati vas.SRDACNO VAS POZDRAVLJAM IZ las vegasa.

Pozovi 94 said...

Hvala vam na komentaru i pozdravu. Nadam se da vam je sin zdrav i da će biti zdrav i u budućnosti. Ako osetite nostalgiju, uvek možete doći nazad u Srbiju.